Dijital Dönüşüm’ün kısaltması literatürde DX olarak kullanılmaktadır. Çok farklı tanımlamalar mevcuttur:
Bir “problemin çözümü”nü sağlayan bir şey yaptığınızda değerlidir ve insanlar problemlerinin çözümüne para vermektedir. Eski çözümler yerine iyi bir iş modeli üzerine oturan dijital çözümleri tercih edebilirler!
İçinde bulunduğumuz bu dönem en iyi şekilde “krizi ve karmaşayı” ifade eden bir “LABİRENT Metaforu” ile tanımlanabilir. Bu labirentten çıkış ise bir çözüm seti ve strateji ile mümkündür.
Kurumsal yapılarda ve iş yapma biçimlerinde köklü değişiklikler olduğunu gözlemliyoruz. İmalat sektöründeki, iletişim, bankacılık, sağlık kurumları gibi hizmet sektöründeki teknolojik değişimler; süreç robotları, fiziki robotlar, akıllı sistemler, e -ticaret, sosyal medya, e-devlet, mobil iletişim uygulamaları değişikliklere örnektir. Bu değişim ve dönüşümlerin temelinde teknolojinin sağladığı “işleri daha hızlı, etkili ve ucuz yapabilme”, anında kaydetme, çok hızlı işleme, iletilme ve karar süreçlerinde kullanılma da var.
“Dijital Ekonomi” hatta “Yeni Normal” döneminde şirketler stratejilerini referans alarak aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmek amacıyla uzun vadeli bütünsel (entegre + holistik + 360 derece) bir Dijital Dönüşüm (DX) programı uygularlar. Amaçları sıralamak gerekirse;
Dünya hızlı bir şekilde dijitalleşmeye devam ediyor. Yeni ekonomik sisteme artık Dijital Ekonomi denmektedir. Bir önceki teknoloji gelişmeleri ile birlikte kurulan çok sayıda şirket, günümüzde küresel teknoloji devlerine dönüştü. Şimdi de dijital ekonomi ile birlikte benzer fırsat yeniden ortaya çıktı.
Dijital dönüşüm dönemi ile birlikte bu fırsatı değerlendiremeyen çok sayıda şirketin pazardan silineceğine, kapanacağına, yok olacağına şahit olacağız. Bu firmaların yerine kim gelecek?
Dijital olarak dönüşebilen (DX) ve yeni normale, yeni piyasa koşullarına ayak uydurabilen, kullanıcı deneyimine (UX) ve müşteri deneyimine (CX) önem veren şirketler pazar payını hızlıca artırmaya başlayacak, ancak bunları yapamayanlar ise varlığını devam ettiremeyecek.Sedat YAZICI, Bilgisayar Yük. Müh. YSM, PİR, YSM BULUT, OVINOT, KobiPirin, ArtWinNet, Job Analytics, TOY, TAY, CHARK, P2S şirket, ürün ve markalarının kurucusu ve ortağı, KOÜ ve SAÜ Misafir Öğretim Görevlisi, Akademik Kurul Üyesi, STK ve ÜSİ Gönüllüsü, KOBİ Doktoru ve Mentorü
Rol model olarak Japon Yönetim Sistemi alınabilir mi?
Japon Yönetim sistemine göre şirketlerde aşağıdaki politikalar uygulanır.
Her şey İNSAN da bitiyor. BEN x YAPTIKLARIM = SONUÇLAR denklemi her zaman çalışır.
Hangi yönetim sistemini veya teknolojik sistemi kullanırsanız kullanın, bazı şeyler insanidir ve insana kalbe dokunmazsanız başarılı olmaz. Her zaman beyne, aklama mantığa (IQ) dokunan işleri yapmak istesek de kalbe, maneviyata, duyguya dokunmayan (EQ) bu konuda zayıf faaliyetler kısa vadede başarılı olsa da, uzun vadede başarı getirmez.
Bir insan, birey ve kurum olarak ister Kurumsal Dönüşüm isterseniz Dijital Dönüşüm (DX) çalışması yapın, isterseniz de YSM ve PİR şirketler grubu olarak her ikisini de birlikte yapın dediğimiz dönüşüm programlarını uygulamak isteyin, istemek yetmez. Yapmak gerekir. Aksiyon almak gerekir. Bilmek yetmez, İcra etmek gerekir. Şirketleri odaklanmamak (focus) ve yapmamak (lack of execuiton) başarısızlığa götürür. En iyi şekilde öğrenin ve yapın.
Başarılar.
15 Günlük Ücretsiz Deneme Paketini Denemek İçin Tıklayınız!