Satış bir ikna bilimidir ve insan faktörü en önemli unsurudur.
İnsanlar ürün almazlar, insanlar güven alırlar.
İyi satıcılar güven ortamı oluşturmadan satışa başlamazlar.
Satışın itirazdan sonra başlayacağını bilirler.
3. İtiraz Yoksa Satış Potansiyeli Yok Demek
Müşterinin itiraz edebileceği sorulara konuşmanın başında cevap vermek sıkça yapılan hatadır.
Bu şekilde satış baştan kaybedilir.
İtirazlar satışların vazgeçilmez parçasıdır.
İnsanlar satın almaya bayılırlar, ama insanlar satıcıların satmak istediği gibi değil, kendi almak istedikleri gibi satış yapılmasını isterler.
4. Satışta Hedef Ve Aday Belirlememek
Her şeyi herkese satamazsınız. Randevu almadan veya ziyaret etmeden önce Bu ürüne veya hizmete kimler ihtiyaç duyar veya fayda sağlar sorusunu sormanız çok önemlidir. Doğru kişi ve ihtiyacı olana satış yapılmalı, aksi takdirde sadece zaman kaybediyorsunuz demektir.
5. Gereksiz Müşteri Adaylarını Arayıp, Sonuçlandıramamak
Satıcılar zamanlarının yüzde 80’ini müşteri kovalayarak, yüzde 20’sini gerçek satış zamanında geçirirler. Müşterilerinizi doğru soru ve güven ilişkisi oluşturmadan belli bir zaman diliminde satışı sonuçlandıramamak ve askıda bırakmak sıkça yapılan bir hatadır. Müşteriler Biraz düşünmem lazım diyerek en değerli zamanınızı öldürürler. Doğru ilişki kuran satıcıyı kimse kaybetmek istemez. Başından Hayır cevabı almak çok daha iyidir, ama bu cevabı alsanız bile ilişkinizi devam ettirmeye gayret edin.
6. Zamanınızı Alacak Müşterilerle Zaman Kaybetmek , Potansiyel Listesini Oluşturamamak
İyi dinleyen, doğru soruları sorup ürünle ihtiyacı belirleyen satıcılar, satış oranları her zaman rakiplerinden fazla olacaktır.
İyi satıcılar zaman kaybetmeden mümkün olduğu kadar çok adayla temasa geçerler.
Fırsatlarını arttırırlar. Standart satıcılar herkesle görüşüp gerçek ihtiyacı olan alıcılarla güven ilişkisi kuramayarak fırsatı kaçırırlar.
Ne kadar çok kontak, o kadar çok satış fırsatı demektir.
Rakipler yukarıdaki hataları her zaman yapacaklardır. Rakiplerin sayısı çoktur.
Ama gerçek rakip azdır.
Yaptığınız hataları azaltarak gelecek yıllarda rakiplerinizden daha başarılı olmak elinizde.
Kaynak : Anonim